Meer informatie Ja, ik geef toestemming

KLANT CASES

PZ Dossier

OVER PZ Dossier

Personeelsgegevens veilig en overal toegankelijk

PZ Kantoor ondersteunt MKB-bedrijven op het gebied van personeelszaken. Denk hierbij aan verzuim, dossiervorming, arbeidsconflicten, arbeidsvoorwaarden en de vaak zeer complexe en regelmatig veranderende wet- en regelgeving.

Voor de HR-specialisten van PZ Kantoor is het van cruciaal belang om snel over de juiste, actuele informatie te kunnen beschikken. Ook onderweg, thuis of op locatie bij de klant. Een webapplicatie biedt uitkomst. Veilig, snel en slim. En uiteraard gebruiksvriendelijk.

“Way2Web snapt als geen ander hoe er moet worden gereageerd op kritische momenten en denkt proactief mee in de toekomst van mijn webapplicatie, die inmiddels meer dan 5 jaar perfect wordt onderhouden.”

Christian Kops, Directeur & eigenaar

Strenge eisen

Bij PZ Kantoor leefde al langer het idee dat het ‘anders en beter’ kan met webtechnologie. Way2Web is gevraagd om bestaande oplossingen tegen het licht te houden en kritisch te kijken naar functionaliteit, technische keuzes en veiligheidsaspecten.

De bestaande applicaties bleken niet te voldoen aan de strenge eisen van PZ Kantoor. Daarom zijn de wensen vertaald naar een webapplicatie-op-maat: PZ Dossier. Een makkelijk in te richten toepassing die elke HR-organisatie moeiteloos ondersteunt, ook wanneer er sprake is van grote hoeveelheden data.

adult-business-computer

PZ Dossier

De oplossing die Way2Web heeft gebouwd is volledig cloud-based en dus overal via het web toegankelijk voor de HR-specialisten van PZ Kantoor, maar ook voor werkgevers en werknemers van aangesloten ondernemingen. Om de veiligheid te garanderen zijn de databases van de verschillende bedrijven volledig afgeschermd voor elkaar én voor derden.

Daarnaast biedt PZ Dossier tal van nieuwe, unieke functies. Zo kunnen documenten vanaf smartphones en tablets worden geüpload naar het systeem. Een intelligent Word-sjablonensysteem bespaart veel kostbare tijd en voorkomt fouten in de omvangrijke correspondentie van een HR-afdeling.

Herkenbaar en gebruiksvriendelijk

De applicatie wordt door veel en door veel verschillende mensen gebruikt. Vandaar dat begrijpelijkheid en gebruiksvriendelijkheid extra veel aandacht kregen. Bij de ontwikkeling is constant geschakeld tussen alle gebruiksgroepen. En in een pilotfase voordat de bouw begon, is de gebruiksvriendelijkheid grondig getest.

Om de inwerkperiode voor nieuwe gebruikers zo kort mogelijk te houden is er bij het design rekening gehouden met bestaande gewoontes. Door gebruik te maken van visuele archiefmappen, ringbanden en tabbladen in het design, is de vertrouwde archiefkast begonnen aan een nieuw digitaal leven.

PZDossier laptop samenwerken

Toekomstbestendig

Inmiddels zijn er meer dan 50 werkgevers aangesloten en zijn er onder andere honderden verzuimgevallen succesvol gemanaged via de geïntegreerde protocollen van de Wet Verbetering Poortwachter. De software is gebouwd in een robuust framework en wordt jaarlijks gereviewd om te blijven voldoen aan de geldende normen.

Voor PZ Kantoor is de applicatie een enorme stap vooruit om nog veel meer bedrijven te kunnen ondersteunen. Snel, veilig en foutloos. Vanuit één centraal HR-systeem kunnen allerlei externe diensten en pakketten worden gekoppeld. Zo is PZ Dossier onlangs nog geïntegreerd binnen de intranetten van diverse brancheorganisaties.

Created with Sketch.

Cloud-based

  • Krachtige, schaalbare webapplicatie
  • Voor HR-specialist, werkgever en werknemer
  • Altijd actuele informatie via smartphone, tablet en desktop
Created with Sketch.

Efficiënt

  • Nooit meer dubbel werk of dataverlies
  • Unieke koppelingen (o.a. met Outlook en Gmail)
  • Automatisch opmaken van Word-documenten door integratie in PZ Dossier
Created with Sketch.

Veilig

  • Gescheiden databases, beveiligde verbindingen
  • Duidelijke rechtenprofielen (ook voor externe partijen)
  • Regelmatige back-ups

Bent u klaar voor the next level?

De digitale transformatie biedt fantastische nieuwe mogelijkheden en kansen. Ook voor uw onderneming, dat weet ik zeker. Als IT-specialist én ondernemer praat ik daar graag eens met u over verder. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Zullen we een afspraak maken?

Bewezen resultaten

Hier leest u meer over websites en webapplicaties die we de afgelopen jaren hebben ontwikkeld. Niet alleen omdat we trots zijn op ons werk, maar vooral om u te laten zien hoe we hebben meegedacht en meegewerkt met onze opdrachtgevers.