Meer informatie Ja, ik geef toestemming

KLANT CASES

Vendr

OVER Vendr

Digitalisering versnelt verkoopproces beleggingsvastgoed

Bij het verkopen van beleggingsvastgoed moeten er veel handelingen worden verricht. Veel daarvan gebeurt nog steeds met de hand. Vaak wordt gebruik gemaakt van allemaal losstaande hulpmiddelen.

Dat is in een aantal gevallen onveilig en vooral inefficiënt en foutgevoelig. Maar ook qua gebruiksgemak en beleving van potentiële kopers worden kansen onvoldoende benut.

Bij uitstek geschikt voor een softwareoplossing dus – en die bestond nog niet. Way2Web ontwikkelde samen met Vendr een innovatief platform dat makelaars eenvoudig in staat stelt professioneel, veilig en efficiënt vastgoed te verkopen.


Slimme oplossingen voor complexe en vaak onnodig tijdrovende activiteiten – Way2Web ontwikkelt digitale oplossingen voor de vastgoed branche.

“Way2Web Software heeft Vendr ondersteund op zoveel meer dan alleen softwaregebied. Ze kijken naar de haalbaarheid en de markt voordat ze starten. Ze zijn echt een partner in plaats van uitvoerder. ”

Leon van Leersum

Over vendr

Vendr vereenvoudigt en versnelt het verkoopproces van commercieel vastgoed met een SaaS-applicatie. Dit biedt voor zowel de makelaar als de koper belangrijke voordelen. Niet alleen versnelt het verkoopproces, ook de kans op fouten en de hoeveelheid handwerk vermindert sterk door diverse stappen in het proces te integreren. Door de softwareoplossing van Vendr in de huisstijl van de makelaar beschikbaar te stellen, voelt het voor makelaars (en hun klanten) alsof het hun eigen omgeving is.

vender commercieel way2web 1

Efficiënt en gestructureerd

Vendr is een platform waar alle informatie in een mooi ontwerp op een logische, eenduidige wijze beschikbaar is voor alle betrokken partijen. Dankzij de nieuwe applicatie valt er voor de makelaar veel tijd te besparen op de werkzaamheden rond marketing, toelating en het beheren van de dataroom. Doordat een aantal stappen van het verkoopproces volgens een vaste structuur verloopt, is het bijvoorbeeld gegarandeerd dat alleen gevalideerde kandidaat-kopers toegang tot vertrouwelijke informatie krijgen.

Eén geïntegreerd platform

Door opeenvolgende stappen uit het verkoopproces te integreren en daar doorlopend nieuwe, slimme modules aan toe te voegen, is Vendr het platform voor de makelaar van de toekomst.

Op dit moment biedt Vendr een platform waarin de objectpresentatie, de toelatingsprocedure, een dataroom, een Q&A-functie en een module voor het boeken van bezichtigingen zijn geïntegreerd. Een potentiële koper kan al deze stappen doorlopen binnen dezelfde online omgeving. Alle stappen worden bevestigd door automatisch gegenereerde e-mails in de huisstijl van de makelaar. Ook worden de handelingen van gebruikers vastgelegd in een logboek: daardoor heeft de makelaar realtime inzicht in het verloop van een verkoopproces.

Maar er is nog een aantal zaken waarmee Vendr binnenkort wordt uitgebreid: zo kan bijvoorbeeld met open data automatisch relevante informatie over een object worden opgehaald uit verschillende bronnen, zoals het Kadaster en het bestemmingsplan. Dat spaart niet alleen nog meer tijd uit voor de makelaar, het voorkomt ook hier weer de kans op fouten.

Voordelen voor makelaars

  • Makelaars hoeven veel minder tijd te besteden aan routinematig handwerk en kunnen deze tijd en energie volledig benutten voor écht contact met hun doelgroep.
  • Het transactieproces wordt softwarematig ondersteund en vergaand geprofessionaliseerd.
  • Verkoopteasers maken gebeurt in een handomdraai en in de eigen huisstijl, alle communicatie is ‘makelaar-branded’.
  • De makelaar kan de wijze van presenteren afstemmen op de specifieke situatie: exclusief aanbieden aan een selecte groep beleggers (‘off-market’) of volledig openbaar, waardoor het ook zichtbaar is op de homepage van Vendr.
  • Alle informatie bevindt zich in een veilige en overzichtelijke dataroom.
  • Veelvoorkomende acties, zoals het aanleveren van informatie, accorderen van geheimhoudingsverklaringen en het registreren voor kijkdagen, worden door geïnteresseerden zelf uitgevoerd, wat leidt tot tijdsbesparing voor de makelaar en het proces aanzienlijk versnelt.
  • Alle geïnteresseerden beschikken altijd over dezelfde informatie.
  • Geen tijd meer kwijt aan het opstellen van Non Disclosure Agreements en het zelf bijhouden van kandidatenlijsten.
  • Een sluitende audit trail, waardoor alle handelingen van alle gebruikers zijn te achterhalen, waaronder een overzicht van gedownloade bestanden, gestelde en beantwoorde vragen, registraties en via Vendr verstuurde berichten.
  • Eén locatie om alle geïnteresseerden naar te verwijzen, waardoor er maar één ‘source of truth’ is.
  • Het verkoopproces wordt efficiënter, sneller en ook leuker.
vendr commercieel vastgoed

Klaar voor de toekomst

Vendr is gestart als een Minimum Viable Product (MVP) om zo snel mogelijk van start te kunnen gaan. Daardoor kon waardevolle feedback worden verzameld van zowel makelaars als kopers.

Door het verwerken van deze input zijn er meerdere grote en kleine updates doorgevoerd en is het platform inmiddels een geweldige ervaring voor alle gebruikers. Daarnaast biedt Vendr de makelaar ongekende kansen om snel, makkelijk en compliant te excelleren in zijn vak. En omdat alle saaie en tijdrovende activiteiten zijn geautomatiseerd, ook met aanzienlijk meer plezier!

Voordelen voor kopers van vastgoed

  • Potentiële kopers hebben toegang tot een gebruiksvriendelijk portaal. Met één klik kan een geïnteresseerde toegang tot een project aanvragen bij alle bij Vendr aangesloten makelaars (al dan niet na invitatie).
  • De gestructureerde opmaak zorgt in één oogopslag voor een compleet beeld van een project, waardoor direct te zien of een object interessant is.
  • Online akkoord gaan met de geheimhoudingsverklaring: geen gedoe meer met printen, ondertekenen, scannen en e-mailen.
  • Alle projectcommunicatie van de makelaar verloopt via het platform en gegadigden ontvangen hiervan automatisch een e-mail.
  • Alle relevante projectdocumenten zijn na toelating door de makelaar digitaal beschikbaar. Men krijgt automatisch een e-mail zodra een nieuw document aan de dataroom wordt toegevoegd.
  • Zelf een afspraak inplannen voor een bezichtiging op een door de makelaar ingesteld tijdstip.
icon doc search Created with Sketch.

Behaalde resultaten

  • > 17 vooraanstaande makelaars zijn klant
  • Meer dan 150 panden succesvol geregistreerd
  • Meer dan 1.000 geregistreerde gebruikers
icon safe Created with Sketch.

De applicatie

  • Single Page Application (SPA), optimale user experience
  • API-based
  • Ontwikkeld met Inertia.js
  • Schaalbare architectuur via Domain Driven Design/microservices
Stats

Ook interessant

  • Klaar om native mobile apps (iOS/Android) te integreren via ReactJS
  • Volledig white-label voor aangesloten makelaars, inclusief e-mailnotificaties
  • Gestart als een MVP en doorontwikkeld tot premium softwareoplossing
  • Sterke focus op gebruiksvriendelijkheid via end-user tests en live feedback

Bent u klaar voor the next level?

De digitale transformatie biedt fantastische nieuwe mogelijkheden en kansen. Ook voor uw onderneming, dat weet ik zeker. Als IT-specialist én ondernemer praat ik daar graag eens met u over verder. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Zullen we een afspraak maken?

Bewezen resultaten

Hier leest u meer over websites en webapplicaties die we de afgelopen jaren hebben ontwikkeld. Niet alleen omdat we trots zijn op ons werk, maar vooral om u te laten zien hoe we hebben meegedacht en meegewerkt met onze opdrachtgevers.