Geef je webapplicatie een stem
Dat een computer van een callcenter of helpdesk met ons praat is al decennialang heel gewoon. De laatste jaren kunnen we zelfs terugpraten. De technologie die dat mogelijk maakt heet Interactive Voice Response (IVR). En IVR is er niet meer uitsluitend voor grote ondernemingen en instellingen. Iedere applicatie kan er mee worden uitgerust.
Veelzijdig toepasbaar
In de begintijd werd IVR vooral toegepast om telefoniestromen te beheren en zo kosten te besparen. Klanten worden via de computer alvast een eind op weg geholpen voordat er een echte medewerker aan de lijn komt. Maar praten met een computer is natuurlijk ook een uitkomst als het niet mogelijk of veilig is om het beeldscherm en toetsenbord van bijvoorbeeld je mobiele telefoon te gebruiken.
Way2Web ontwikkelde een logistieke applicatie waarmee chauffeurs onderweg kunnen doorgeven waar ze zich bevinden en hoe laat de verwachte tijd van aankomst is. De applicatie ‘vertelt’ ze vervolgens of dat tijdstip akkoord is, welke (alternatieve) route ze moeten nemen, of ze eventueel op een bepaalde hub-locatie moeten wachten en via welke ingang geleverd moet worden.

“Way2Web bleek met BouwAanvoerders in staat om het grote verschil tussen de IT & bouw branche te overbruggen. Ondanks alle verschillen in taal en gebruiken is elkaar begrijpen de basis van dit vertrouwen én succes.”
Joost op de Woerd BouwAanvoerders
Cloudcommunicatie
De applicatie die we ontwikkelden maakt hiervoor gebruik van Twilio. Dit platform voor cloudcommunicatie zorgt dat een applicatie onder andere telefoongesprekken en sms-berichten kan verzenden en ontvangen via een webservice-API (koppeling).
Deze koppelingen kenmerken zich door hun eenvoud en zijn tegelijkertijd robuust genoeg om de meest veeleisende applicaties te ondersteunen. Door het slimme design van de architectuur is men bovendien voorbereid op onverwachte storingen.
Amazon Web Services wordt door Twilio gebruikt als host voor de infrastructuur en om een verbinding te leggen tussen een webapplicatie (http) en het telefonienetwerk (PSTN). Toen Amazon een aantal jaren geleden te maken kreeg met een grote storing, bleef Twilio gewoon online.
Next level klantcontact
Spraak, video, tekst – alle vormen van media kunnen via API-koppelingen in de cloud geïntegreerd worden met een applicatie. Dit stelt bedrijven en organisaties in staat om gemakkelijker te communiceren maar vooral om nieuwe digitale ervaringen te realiseren. Om de betrokkenheid van en met de klant ingrijpend te vergroten.
Zullen we eens van gedachten wisselen over de mogelijkheden van IVR voor uw applicatie en vooral: voor uw klant? Neem dan nu contact op voor een afspraak.
Bent u klaar voor the next level?
De digitale transformatie biedt fantastische nieuwe mogelijkheden en kansen. Ook voor uw onderneming, dat weet ik zeker. Als IT-specialist én ondernemer praat ik daar graag eens met u over verder. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Zullen we een afspraak maken?
