Meer informatie Ja, ik geef toestemming
Door Dagmar Ingelse Leestijd 3 min.

Maak nu het verschil als B2B-bedrijf - met je eigen native app!

Contact met prospects en klanten via je website en daarna mailen of bellen voor een afspraak? Kies liever voor direct contact en zakendoen – via je eigen native app. B2C bedrijven werken er al volop mee, maar ook voor B2B biedt een native app nieuwe kansen. Zeker nu je met een website steeds moeizamer informatie kunt verzamelen.

Een website was ooit een datagoudmijn voor marketeers maar daar komt langzamerhand echt verandering in. De mogelijkheid om cookies te weigeren betekent minder informatie over het gedrag van klanten en prospects. Informatie die van grote waarde is om klanten te volgen en te begrijpen. En om ze een passende aanbieding te kunnen doen. Meten is weten tenslotte.

Een cookieverbod lijkt een kwestie van tijd

Het gebruiken van cookies kent alleen maar steeds meer restricties en het is niet onwaarschijnlijk dat het plaatsen van (privacygevoelige) cookies op termijn zelfs helemaal verboden wordt. Daarmee verliest een website een deel van z’n waarde voor een organisatie. Geen data meer voor marketeers. Geen aanbiedingen op maat meer voor de klant.

Gelukkig is er een slim alternatief: de native app. Een native app is de ideale vervolgstap op een website. Zonder gedoe met tracking pixels en third party cookies (en hinderlijke cookiemeldingen) krijg je toegang tot een schat aan informatie om je klant echt op maat van dienst te zijn. Zo maak je van bezoekers gebruikers. En van gebruikers loyale klanten!

Kansen voor business-to-business

Geen wonder dat vrijwel alle grote bedrijven die zich op consumenten richten (naast een website) een native app hebben. Zo’n app is immers de ideale tool voor 1-op1-contact en geeft je de mogelijkheid om een gepersonaliseerde aanbieding te doen. Op precies het juiste moment en als je wilt zelfs op precies de juiste locatie.

B2B bedrijven werken nog maar mondjesmaat met native apps – en daar ligt dan ook een grote kans om je te onderscheiden. Waarom zou je prospects naar de website leiden, dan laten bellen voor een afspraak om vervolgens pas zaken te doen? Dat kan beter, sneller en directer.

Apps Way2Web Mobile

Een goed afgestemde native app is dé ideale tool voor 1-op-1 contact

Zoveel mogelijk zelf regelen

Een app integreer je eenvoudig met achterliggende systemen en softwareapplicaties.
En geeft je de kans om een gebruikerservaring samen te stellen die perfect past bij jouw klant.

Gebruik een native app om de prospect eerst zelf te laten onboarden. En vervolgens tal van handelingen, wensen en keuzes, eveneens zelf te laten regelen. Wanneer en waar hij maar wil. ‘Bring the backoffice to the front’! Op de juiste momenten de juiste informatie aan bieden, het versimpelen van bijvoorbeeld het bestellen van een dienst, of het gemak bij het stellen van een vraag: het kan allemaal.

Prettig voor klanten en een enorme efficiency-slag voor bedrijven dus. En hoe langer je via de app met je klanten samenwerkt, hoe rijker je databestand en hoe slimmer je dienstverlening. Ook voor business-to-business bedrijven is het slim om snel in te stappen op de unieke mogelijkheden en kansen van een native app.

Laat een native app ook voor uw organisatie werken!

De digitale transformatie biedt fantastische nieuwe mogelijkheden en kansen. Ook voor uw onderneming, dat weet ik zeker. Als IT-specialist én ondernemer praat ik daar graag eens met u over verder. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Zullen we een afspraak maken?